Harjoittelu  Harjoittelu

Harjoitettaessa ja vahvistettaessa kehoa on otettava huomioon monia yksityiskohtia, jotta saadaan kehitettyä tasapainoinen ja mahdollisimman suorituskykyinen kokonaisuus, ja jotta vältyttäisiin loukkaantumisilta. Esimerkiksi tukilihasten tärkeys, aktivointi ja oikeanlainen vahvistus on monelle kuntosaliharjoittelijalle täysin tuntematon asia. Kuitenkin tämän tulisi kuulua harjoittelun lähtökohtiin ja perusrunkoon.

Valmennuksissani käytän painoharjoittelua, toiminnallista harjoittelua sekä eri tehoisia aerobisia vaihtoehtoja sauvakävelystä potkunyrkkeilyharjoituksiin. Lihashuoltoa hoidetaan oikein kohdistetulla venyttelyllä. Näistä luodaan kullekin asiakkaalle sopiva ja mieluisa harjoituskokonaisuus.

Moni kuntosaliharjoittelija aiheuttaa itselleen loukkaantumisia, tai kehittää kroonisia vaivoja vuosia jatkuneella, vääränlaisia harjoittelumenetelmiä ja suoritustekniikoita sisältäneellä harjoittelulla. Etenkin selkä- ja olkapääongelmat ovat valitettavan monelle tuttuja. Monet vauriotkin ovat kuitenkin korjattavissa/vahvistettavissa, uudella lähestymistavalla ja oikeanlaisilla vahvistavilla harjoitteilla, jopa vahvemmiksi kuin ennen. Pystyn auttamaan myös osassa näistä tapauksista.